Bądź wdzięczny

Zróbmy dzisiaj dzień wdzięczności, która jest najłatwiejszym sposobem obudzenia w sobie bezwarunkowego szczęścia.

Dlaczego? Ponieważ praktyka wdzięczności kieruje twoją uwagę na to co już masz w życiu, a nie na to czego Ci brakuje, a to na co kierujesz swoją uwagę jest do Ciebie przyciągane i wzmacniane.

Oczywistym jest, że czym bardziej skupiasz się na tym czego nie masz, a co byś chciał mieć powoduje to uczucie nieszczęścia, pustki, niepełnowartościowości i napędza spiralę pożądania, która w swojej naturze oparta jest na poczuciu braku. Pożądanie ocenia, porównuje, ciągle chce więcej, nigdy nie ma dosyć i opiera swoje poczucie wartości o to jak dużo ma, a musi mieć dużo więcej niż inni, by poczuć je choć odrobinę.

Wdzięczność natomiast jest świadomym wyborem kierowania uwagi na dostatek, który już Cię otacza, a który być może jeszcze myślisz, że jest niewielki lub go brak. Dzięki kierowaniu uwagi na to co już mamy uczymy umysł poczucia dostatku – a to z jednej strony przynosi dużo lekkości, radości i szczęścia, a z drugiej buduje mentalność, która zaczyna widzieć więcej okazji pomnażania, zarówno pozytywnych uczuć jak i wszystkiego innego.

Fundamentalna zasada umysłu brzmi: to co w nim utrzymujesz, to manifestujesz

Zadaj sobie pytanie. Na czym częściej skupiasz swoją uwagę – na tym co już masz, czy na tym czego Ci brakuje?

Dla niedowiarków. Przeprowadzono wiele badań nad wdzięcznością, które jednoznacznie pokazują, że im więcej okazujemy wdzięczności, tym mniej jesteśmy podatni na depresję, zazdrość, niepokój, złość i poczucie samotności.

WYZWANIE

Wdzięczność można ćwiczyć na dziesiątki sposobów, odkrywając wiele jej obliczy. Musielibyśmy jednak zrobić z tego oddzielny wielotygodniowy kurs. Na potrzeby naszego wyzwania zajmiemy się jej najprostszą formą. Zaproponuje kilka sugestii jak ją ćwiczyć.

1. Jeśli masz taką możliwość zamknij oczy, weź kilka głębokich spokojnych oddechów i skieruj swoją uwagę na swoje serce (możesz położyć na nim dłoń). Następnie, powoli i z oddaniem powiedz: „Jestem wdzięczny za…, bo…” i wymień trzy materialne rzeczy, za które jesteś wdzięczny. Wdzięczny możesz być za wszystko, np. za telefon lub komputer na którym to czytasz, za łóżko, za książkę, dom, ubrania, kawę itd… Po każdej wymienionej rzeczy dodaj dlaczego jest za nią wdzięczny np.: „Jestem wdzięczny za łóżko, dzięki któremu codziennie mogę spokojnie spać pod ciepłą kołdrą i rano obudzić się wypoczęty”. Nie spiesz się.

Potem zrób to samo z trzema osobami, za których obecność jest wdzięczny. Mogą to być osoby, które znasz teraz lub znałeś w przeszłości. Np: Jestem wdzięczny za mojego przyjaciela, który akceptuje mnie taką jaka jestem, z którym zawsze świetnie się bawię i przy którym uśmiecham się częściej niż zwykle”

Następnie podziękuj swojemu ciału… za to że Ci służy najlepiej jak potrafi i że nawet jak nie dbasz o nie zawsze tak jakby tego chciało (np. przez niezdrową dietę), to ono nadal robi wszystko co w jego mocy, by każdego dnia być narzędziem dzięki któremu możesz robić tyle wspaniałych rzeczy.

Na końcu podziękuj za samo życie. Za to, że oddychasz. Za to, że tu jesteś. Za Świat. Za przyrodę. Za jedzenie. Za wodę. Za powietrze. Za Wszechświat. Za Miłość. Za Boga.

2. W ciągu dnia staraj się utrzymywać w umyśle słowo „wdzięczność”. Tak po prostu. Wykonując codzienne obowiązki, zamiast myśleć o przeszłości, o przyszłości, zamiast myśleć o innych, oceniać, porównywać itd. Po prostu wracaj uwagą do tego słowa, łagodnie je wypowiadając. Postaraj się robić to najczęściej jak się da.

3. Kilka razy w ciągu dnia jak będziesz miał chwilę – np. stojąc w korku, kolejce, na przystanku – podziękuj za to co masz w kontekście w którym się właśnie znajdujesz. Np. stojąc w kolejce do sklepu możesz powiedzieć w myślach: „jestem wdzięczna za to, że mogę stać w tej kolejce, bo to znaczy, że mam silne nogi. Dziękuje za pieniądze dzięki którym zaraz kupie sobie bułkę. Dziękuje za ekspedientkę, która pracuje po to, bym mogła w każdej chwili kupić jedzenie. Dziękuje za słońce, które oświetla to miejsce. Dziękuje za te piękne zapachy, które świadczą o wielkim wyborze jedzenia. Jestem wdzięczna za wodę w butelce, dzięki której mogę w każdej chwili ugasić pragnienie. Jestem wdzięczna za ubranie które mam na sobie. Jestem wdzięczna za…” Jak widzisz lista rzeczy za które można być wdzięcznym jest nieskończona 🙂

4. Wieczorem przed snem powtórz pierwsze ćwiczenie.

5. Obejrzyj dwa poniższe, krótkie filmiki o wdzięczności.

6. I podziel się z nami tym za co jesteś dzisiaj wdzięczny i jak to wpłynęło na twoje emocje, myśli i zachowania.

Bartłomiej Raczkowski

Na co dzień korzystam z wyuczonych narzędzi psychologicznych i duchowych, by skutecznie uwalniać się od swoich ograniczeń i pomagać w tym innym. Jako wykształcony trener osobowości, terapeuta psychologiczny, life coach i uczestnik wielu psychologicznych kursów poznałem i opanowałem dziesiątki technik pracy z umysłem. Natomiast jako student metafizycznego kursu bezwarunkowej miłości, praktyk medytacji, uczestnik kursów duchowego rozwoju, pasjonat duchowej literatury, poznałem i wciąż poznaję techniki pracy na najgłębszych poziomach umysłu, których nie zawaham się użyć 🙂 💙

Więcej o mnie
Wyświetl wszystkie posty
Przeczytaj następną Lekcję Miłości 💚
Dołącz do Lekcji Miłości
Zapisz się, by otrzymywać informacje o najlepszych artykułach, materiałach i darmowych kursach!
Nikomu nie udostępnimy Twoich danych. Obiecujemy też nie męczyć Cię wieloma mailami :)
Dziękujemy
Sprawdź proszę skrzynkę pocztową. Przesłaliśmy Ci wiadomość z prośbą o potwierdzenie adresu email. Kliknij w wysłany link, byśmy mogli do Ciebie pisać.
Podziel się naszą stroną z innymi: